× ATAK

Postać będzie mogła strzelić (raz) podczas starcia, a na potrzeby ustalania celności strzału pod uwagę będzie brana kostka z największą liczbą oczek (chyba, że cel będzie miał przydzielony żeton manewru "osłona", wtedy z najmniejszą).

OSŁONA

Postać będzie mogła strzelić (raz) podczas starcia, a na potrzeby ustalania celności strzału pod uwagę będzie brana kostka z najmniejszą liczbą oczek. Z drugiej strony atakujący taką postać też będą musieli zadowolić się kostką o najniższej wartości. Dodatkowo jeśli choć jedna z postaci gracza osłania i ma mniej niż trzy rany, to postacie (nieosłaniajace) z tej samej drużyny dostają bonus + 2 do pancerza (celność strzelających postaci przeciwnika zmniejszana jest o wartość pancerza).

EKSPLORACJA

Postacie eksplorujące nie mogą strzelać, ale za to poszukują przydatnych w walce suplementów diety "Perun". Każda eksplorująca postać, która zakończy starcie zdrowa(czyli nie otrzyma trzech ran lub więcej) zdobędzie jeden perun. W zamian za poświęcenie peruna gracz może zwiększyć sumę oczek na kostkach o (łącznie) maksymalnie trzy punkty na czas strzału danej postaci, lub oddać dodatkowy strzał z modyfikatorem -2 do każdej kostki.

×

Kostki symbolizują warunki panujące na polu bitwy. Są wspólne dla wszystkich biorących udział w starciu. Przed wysłaniem wojaków na pole bitwy znane są tylko dwie kostki, trzecią rzuca się, gdy obaj gracze wybiorą uczestników starcia wraz z przydzielonymi manewrami.UWAGA: jeśli na karcie postaci dany efekt wywołują białe kostki (np. strzał krytyczny snajpera), to oznacza, to że trzeba korzystać z "czystych" wartości. Czysta wartość to bazowa ilość oczek + ewentualny bonus wynikający z wykorzystania suplementu diety "Perun". Jeśli zaś kostka wywołująca dany efekt (trafienie) jest czerwona, to do jej wartości trzeba dodać również modyfikatory od pancerza przeciwnika.

×

Przycisk "strzał" jak sama nazwa wskazuje pozwala zarówno strzelać, jak i atakować wręcz (zależnie od manewru przydzielonego danej postaci). Przyciski pozwalające strzelać mają domyślną zieloną barwę, a umożliwiające walkę wręcz niebieską. Po kliknięciu przycisk zmieni barwę na czerwoną. Jeśli gracz może oddać dodatkowy strzał (za pomocą peruna) to przycisk strzału zmieni kolor na pomarańczowy. Znajdujący się obok przycisku guzik "checked" po kliknięciu włączy alternatywny tryb strzału (drugi w kolejności na każdej karcie postaci), a przyciski na prawo od niego pozwalają modyfikować wartość bonusu od peruna. Te dodatkowe przyciski nie pojawiają się, gdy postać walczy wręcz.

Jeśli najedziesz na wrogą postać (gdy masz aktywowany przycisk strzału) to kostki aktywne zmienią kolor na czerwony, a do ich wartości zostanie dodany modyfikator od pancerza. Dodatkowo na wrogiej postaci pojawią się rany, które otrzyma ona, gdy w nią strzelisz.

×

Każda karta zagrożenia zadaje (na początku starcia) jedną ranę wszystkim postaciom, które nie są odporne na jej działanie (każda postać ma pod nazwą pancerza przekreślony symbol zagrożenia, na które jest odporna). Przed wysłaniem postaci ciągnie się jedną kartę, a następną po tym, gdy obaj gracze wybiorą postaci i manewry. Jeśli druga karta jest taka sama jak pierwsza, to odrzuca się ją i ciągnie kolejną (ostatnią).

×

Brak informacji o tym elemencie.

×

Wybierz trzy postacie (które ODRZUCASZ), klikajac na nie (wybór możesz odwołać ponownym kliknięciem). Wybrane postacie zostaną zmniejszone. Po wybraniu trzech postaci pojawi się przycisk ""dalej".
Każda postać ma pancerz (kombinezon ochronny, pancerz bojowy, lub strój maskujący) i broń (karabin maszynowy, snajperski, pulsacyjny lub strzelbę). Aby dowiedzieć się więcej o danej postaci kliknij "?", a następnie na nią. Poniżej skrótowe informacje o pancerzach i broniach.
Pancerze chronią przed zagrożeniami (np. skażeniem radioaktynwym) i atakami przeciwnika. Im lepiej pancerz chroni przed zagrożeniami, tym gorzej radzi sobie z ochroną w walce. Np. kombinezon ochronny zapewnia ochronę przed promienowaniem (9 z 16 kart zagrożeń), ale za to nie zapewnia żadnej osłony przed ostrzałem. Warto zadbać o różnorodność pancerzy, aby mieć w zanadrzu postacie gotowe na każdą ewentualność.
Co do broni: każda ma dwa tryby strzału, zwykły i alternatywny.
SNAJPERKA: najbardziej celna broń, ale przeważnie nie zadaje dużych obrażeń. Alternatywny tryb strzału dobija cieżko ranne postacie i/lub uniemożliwia im osłanianie sojuszników (w zamian jest mniej celny).
KARABIN MASZYNOWY: nieco mniej celny od snajperki, większa szansa zadania dodatkowych obrażeń, tryb alternatywny pozwala ostrzelać jednocześnie całą drużynę przeciwnika.
STRZELBA: mało celna, ale za to zadaje duże obrażenia. Alternatywny tryb ognia zadaje mniej ran, ale za to jest bardziej celny i zmniejsza pancerz wrogiej postaci.
KARABIN PULSACYJNY: alternatywny tryb ognia pozwala trafić z tej broni nawet w sytuacjach, w których snajperka nie dałaby rady (choć ogółem prawdopodobieństwo trafienia jest mniejsze). Dodatkowo broń ta jest niebezpieczna dla odsłoniętych postaci, gdyż zadaje im (przy sprzyjających wynikach na kostkach) spore obrażenia.

×

Wybierz trzy postacie, które wezmą udział w starciu, i przydziel każdej z nich manewr. Rewersy oznaczają ranne postacie, które nie mogą brać udziału w starciu. Po wybraniu postaci zostaną pokazane prawdopodobieństwa otrzymania przez nią określonej ilości ran od zagrożeń. Dostępne manewry to:

ATAK

Atak najlepiej wybrać, gdy Twoim celem jest zadanie jak największych obrażeń, a ochrona drużyny jest mniej ważna.

OSŁONA

Odwrotnie niz w przypadku ataku. Osłaniające postacie ciężej trafić, ale z drugiej strony one same też mają mniejszą szansę trafienia. Dodatkowo zapewniają (dopóki nie są cieżko ranne) bonus + 2 do pancerza sojusznikom, którzy nie walczą wręcz (bonus nie kumuluje się). Z tego względu dobrym pomysłem może mieć mieszanka osłona + dwa ataki, albo osłona + 2 eksploracje (zależnie od celu gracza).

EKSPLORACJA

Postacie eksplorujące nie mogą strzelać, ale za to poszukują przydatnych w walce suplementów diety "Perun". Każda eksplorująca postać, która ńczy starcie zdrowa(czyli nie otrzyma trzech ran lub więcej) zdobędzie jeden perun. W zamian za poświęcenie peruna gracz może zwiększyć sumę oczek na kostkach o (łącznie) maksymalnie trzy punkty na czas strzału danej postaci, lub oddać dodatkowy strzał z modyfikatorem -2 do każdej kostki.

×

Możesz oddać strzały w kierunku postaci przeciwnika. Pamiętaj, że nie możesz atakować wręcz dopóki AI nie wykona ostrzału. Przycisk umożliwiający zakończenie pojawi się, gdy zarówno Ty, jak i AI wykona ostrzał i walkę wręcz. Wprawdzie zabijanie postaci (zadanie pięciu lub więcej ran) trwale eliminuje je z gry, ale mimo to może być to w niektórych sytuacjach błędne posunięcie. Jeśli przeciwnik ma tylko pięć zdrowych postaci, to zranienie trzech z nich skończy grę (a dwóch gdy ma cztery zdrowe). Niekiedy warto też zapobiec eksploracji lub walce wręcz raniąc wrogie postacie.

×

Zaznaczenie tego pola wyboru spowoduje wybranie alternatywnego trybu strzału.

×

Klikając te przyciski możesz modyfikować wartość kostek za pomocą suplementu diety "Perun". Pamiętaj, że użycie suplementu w taki sposób uniemożliwi wykorzystanie go do oddania dodatkowego strzału (nawet, gdy będziesz dysponował jeszcze jednym perunem).

×

Witaj w postapokaliptycznej grze karcianej "W ruinach Wrocławia". Aby wygrać należy zredukować (drogą siłową) ilość postaci na ręce przeciwnika do mniej niż trzech i jednocześnie nie pozwolić mu na zrobienie tego samego. W razie problemów można kliknąć przycisk "Sufler" (wyjaśniający co należy zrobić w danym momencie gry),"?" a potem wybrany element (wtedy pojawi się informacja na jego temat).
AUTOR: ADAM KORKOSZ
ILUSTRACJE: LUDWIK ŁUKASZEWSKI

×

To koniec gry. Możesz zapoznać się z wykresem pokazującym przebieg rozgrywki. Zapraszam na profil gry na facebooku. (Nazwa gry na profilu jest inna, bo jak na razie facebook nie zgodził się na zmianę nazwy strony ;)).

Mod. oslony:

2

Mod. celności:

Musisz odrzucić trzy karty (klikając na nie), ponowne kliknięcie anuluje wybór. Po wybraniu trzech kart kliknij "dalej", aby przejść do właściwej rozgrywki.

Musisz wybrać trzy postacie i przydzielić im żetony manewru. Na każdej z wybranych postaci pojawią się prawdopodobieństwa otrzymania przez nią określonej liczby ran od zagrożeń.

Pora na walkę. Jest podzielona na dwie fazy: w pierwszej ostrzał, a w drugiej walka wręcz (tylko postacie, które nie są ciężko ranne). Karty martwych postaci stają się czarno-białe, a ciężko rannych bardziej jaskrawe.